Cum să fii un părinte bun

Dacă vrei să fii un părinte bun nu uita că este responsabilitatea ta să-i asiguri copilului tău tot ceea ce este necesar supravieţuirii lui. Fiecare copil trebuie învăţat să se gândească încă din primii ani de viaţă la responsabilităţile pe care le are în calitate de khalifa şi să se transforme el însuşi într-un musulman credincios şi supus Creatorului său. Dacă există un conflict de interese, îndatoririle islamice au prioritate deasupra dorinţelor copilului. De exemplu copilul preferă să se joace în loc să se roage. În islam dacă e necesar să-l corectezi pe copil dacă a greşit trebuie să aplici următoarea procedură:
– Explică-i copilului într-o manieră blândă că există o limită între bine şi rău.
Dacă această metodă nu dă rezultate şi nu corecteză comportamentul greşit al copilului trebuie să-i arăţi că dezaprobi acest tip de comportament. Vei face acest lucru impunându-i anumite restricţii- nu-i vei zâmbi, nu-l vei lua în braţe şi nici nu-i vei spune cuvinte frumoase. Pedeapsa fizică-bătaia va fi ultima soluţie în cazul în care copilul nu-şi corectează comportamentul greşit. Dacă totuşi trebuie să recurgi la această metodă trebuie să ştii că din punct de vedere islamic există nişte limite:
– Nu-ţi lovi copilul peste faţă sau în stomac.
– Nu-i vei aplica mai mult de trei lovituri şi nu-ţi vei răni copilul.
Nu trebuie niciodată să-ţi baţi copilul când eşti nervos. Reaminteşte-ţi că profetul Muhammad – pacea şi binecuvântarea fie asupra lui nu a bătut niciodată un copil, o femeie sau un servitor. Nu argumenta cu copilul mai mult decât e necesar pentru că nu ai nici un beneficiu dacă faci acest lucru.

Ce le-aş recomanda părinţilor să citească în fiecare dimineaţă

1. Îmi cresc copilul pentru a fi un bun khalifa ( reprezentant al lui Allah) care va ajuta la crearea unei adevărate lumi islamice.
2. Astăzi eu voi încerca să ştiu şi să înţeleg ce influenţează dezvoltarea copilului meu.
3. Astăzi voi încerca să fac tot ce e mai bine ca să-mi ajut copilul să înţeleagă puterea influenţelor negative care te îndepărtează de pe calea lui Allah şi puterea influenţelor pozitive care te îndepărtează de pe calea lui Allah.
4. Astăzi voi încerca să fac ce e mai bine pentru a creşte puterea influenţelor pozitive din viaţa copilului meu.
5. Astăzi voi încerca să fac ce este mai bine să-mi feresc copii de influenţele negative din lumea exterioară.
6. Astăzi voi încerca să fac ce este mai bine pentru a nu spune nimic negativ copilului meu . Chiar dacă voi corecta un comportament negativ al micuţului meu o voi face într-o manieră pozitivă.
7. Astăzi îmi voi iubi copilul necondiţionat, dar voi încerca ce este mai bine pentru a-mi exprima iubirea tot timpul, fapt benefic pentru copilul meu.
8. Astăzi voi încerca să fiu cel mai bun exemplu de musulman pentru copilul meu.
9. Astăzi voi încerca să observ cele mai bune lucruri pe care le-a făcut sau le-a spus copilul meu şi îi voi spune cât de mult apreciez aceste fapte şi cât de iubite sunt aceste lucruri de către Allah.
10. Astăzi mă voi ruga lui Allah să mă ajute să fiu un bun părinte pentru copilul meu.

Leave a Reply

