Postul

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahiim

 

(Hadis) A spus profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) :

“Nu tine post inainte de luna Ramadan, o zi sau doua, in afara de acel om care posteste astfel.”

Aceasta inseamna ca daca o persoana posteste de obicei (de exemplu posteste o zi si o zi nu posteste, sau posteste in fiecare luna un anumit numar de zile) poate tine post si inainte cu o zi sau doua inaintea lunii Ramadan.

Amar a spus: “Cine tine post intr-o zi in care este nesigur (daca acea zi este sau nu din luna Ramadan), atunci incalca porunca profetului.

Noi am spus in alte lectii ca postul a fost poruncit in primul an dupa Hijrah si atunci a devenit obligatorie postirea in ziua de Asura si in al 2-lea an postul a devenit obligatoriu.  La fel a fost anulata obligativitatea pentru Yunus cand era in burta pestelui postirea in Asura, dar s-a impus postirea in Ramadan.

Inainte postulu in Ramadan era optional, cine putea tinea post, cine nu o putea face platea rascumparare; dupa aceea acest lucru a fost anulat si postul a devenit obligatoriu in timpul lunii Ramadan, pentru toti acei care vad ultima faza a lunii.

Nimeni nu are permisiunea de a-si intrerupe postul decat pentru un motiv indreptatit: o boala sau daca este in calatorie, sau de exemplu femeile in perioadele in care au menstruatie, sunt lauze sau cei care din cauza varstei nu mai pot tine post.

Cine nu posteste avand alte motive, neintemeiate, nu se accepta recuperarea postului sau chiar daca ar posti toata viata.

De ce profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a tinut post in ziua de Asura?

Acest post a fost implinit pentru a Ii multumi lui ALLAH ca l-a salvat pe Moise de faraon. Acest lucru era oare doar o simpla copiere a obiceiurilor evereilor pe care profetul i-a gasit postind in ziua de Asura la intrarea sa in Medina? Bineinteles ca nu, ba din contra noua ni s-a poruncit sa fim diferiti de evrei si de crestini in toate lucrurile. Cand profetul a intrebat de ce postesc (evereii), el a facaut-o ca sa stie cauza pentru care ei posteau; pentru ca in jahyilia arabii glorificau ziua de Asura, o sarbatoreau si imbracau Ka`aba cu vestminte si deasemenea povesteau intamplari care s-au intamplat in ziua de Asura, asa cum este de exemplu faptul ca in aceasta zi ALLAH l-a salvat pe Nuh de potop (atunci s-a asezat pe muntele Judi) si in aceasta zi s-a stins si focul lui Nimrod in care a fost aruncat profetul Ibrahim si tot in aceasta zi ALLAH l-a salvat pe Musa de faraon.

Pentru a nu fi ca si evreii profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa)a spus:

“Daca voi trai pana la anul urmator voi posti in a noua si in a zecea zi.”

Si asta ptr ca sa nu fie la fel ca ei.

Dar hadisul in care este interzis sa tinem post cu o zi sau doua de Ramadan are un alt motiv.

Motivul adevarat al interzicerii de a posti inainte cu o zi sau doua de luna Ramadan este acela ca postul nu trebuie amestecat cu alte luni.

De aceea este interzis sa tinem post!!!

Chiar si celui care vrea sa tina post in cele 6 zile din luna Shawal- ii este intrezis sa posteasca in ziua de Eid, adica in prima zi a lunii Shawal.

Oamenii de stiinta au convenit ca e interzis sa tii post de Eid.

Noi, in islam avem toate actele de adorare stabilite intr-un timp limitat, précis si nu se accepta sa fie facute inainte sau dupa acest timp.

De exemplu, a spus ALLAH Suhnanna Hua wa Ta`ala in Coran in legatura cu Rugaciunea:

“[…] Dar cand sunteti in pace, atunci impliniti Rugaciunea [in intregime],caci Rugaciunea este oranduita pentru drept-credinciosi la timpuri hotarate.”(Surat An-Nisa`: 103)

“Implineste Rugaciunea de la inclinarea soarelui pana la intunericul noptii si citirea din zori, caci cititrea din zori are martori.”(Surat Al-`Ysra: 78)

ALLAH a mentionat in aceste versete timpurile stabilite pentru Rugaciune. Inclinarea soarelui este timpul dintre dhuhr si asr si se refera la timpul cand soarele se afla de la mijlocul cerului pana cand el ajunge la apus iar rugaciunile maghreb si ysha au timpurile stabilite de la apususl soarelui pana la mijlocul noptii; rugaciunea de dimineata (Zori) fajr: are timpul stability de la ivirea zorilor pana la rasaritul soarelui.

De aceea daca omul se roaga inainte sau dupa aceste timpuri prescrise, rugaciuneea nu se mai considera implinita la timpul ei si nu este acceptata; daca omul insa dintr-un motiv intemeiat nu a implinit rugaciunea (a fost constrans, impiedicat, in imposibilitatea reala de a se ruga: de exemplu a adormit, a lesinat, a fost bolnav, inconstient) el trebuie ca imediat dupa ce a disparut cauza care l-a impedicat sa se roage sa-si recupereze rugaciunea.

Zakat-ul are si el timpul lui limitat, a spus ALLAH ca recoltele se strang si ele la timp lor, iar in ceea ce priveste averea- exista o conditie ca sa treaca peste ea un an.

Hajj-ul la fel: pelerinajul este stability in luni hotarate. Nu se face in alt timp; de aceea si postul este in Ramadan. Pentru a nu fi amestecat cu alte luni si acesta este motivul pentru care nu tinem post inainte o zi de luna Ramadan sau prima zi dupa ce aceasta luna s-a sfarsit.

Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a facut exceptie de la acest lucru pentru acele persoane care tineau post intr-un anumit fel pe parcursul intregului an, asa cum este cazul celor care tin de exemplu postul profetului Dawud sau pentru cei care trebuie sa recupereze postul neimplinit din anul precedent, pentru acestia este obligatoriu sa recupereze postul si trebuie sa o faca chiar si in aceste zile.

Sau, de exemplu, o persoana care a avut un lucru important si a spus daca mi se rezolva asta o sa tin post a doua zi, atunci este permis; daca lucrul lui se implineste atunci el trebuie sa tina post a doua zi. Dar sa posteasca omul de teama ca nu va putea tine post, sau fara alt motiv expus, intra in situatia despre care a vorbit Amar si a spus ca a incalcat porunca profetului(pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa).

ALLAHU AKBAR!

Oare cel care tine post, poate fi postul pacat pentru el?

Raspunsul este: “DA!”, daca acest post se implineste intr-un timp interzis.

Pentru a intelege aceste explicatii vom oferi un exemplu: printre cele mai iubite acte de adorare este citirea si pozitia in care omul este cel mai aproape de ALLAH este sujud; dar oare omul are voie sa citeasca Coran atunci cand se afla la sujud?

“NU!”

Omul poate spune du`a-urile care sunt in Coran cu scopul de a se ruga cu ele dar nu fiind considerate (citirea lor!) acte de adorare.

Trebuie inteles ca ALLAH a stabilit aceste reguli in ceea ce priveste actele de adorare si profetul ne-a lasat o intreaga stiinta in privinta implinirii lor pentru ca ele sa fie protejate si pentru ca ale sa nu fie amestecate cu alte lucruri.

Prima oara a fost stabilit postul pentru crestini de 30 de zile si au spus ei atunci tinem post o zi inainte si o zi dupa ca sa fim siguri ca tinem post corect si ei au incept sa post 30de zile la care au adaugat inca doua; dupa o anumita perioada oamenii au uitat de aceste lucruri si au considerat ca de fapt toate cele 32 de zile sunt obligatorii si ca sa fie si mai siguri au mai adaugat inca doua zile si astfel au devenit 34 de zile de post (32+2); apoi dupa o alta perioada de timp oamenii au uitat si asta si au mai adaugat iar si iar cate doua zile si acest lucru s-a intamplat de cinci ori pana s-a ajuns la 40 de zile de post.

Luna Ramadan este o luna care se socoteste conform calendarului lunar si de aceea se poate intampla ca o data luna Ramadan sa cada in timpul verii, alta data in timpul iernii.

Odata a cazut luna Ramadan in timplu verii si atunci oamenii nu au mai putut sa tina post.

Si a zis regele lor: schimbam luna asta din anul lunar cu cel Gregorian pentru a fi mai usor si au inceput oamenii sa se abtata de la vietuitoarele care au suflet si mancau doar anumite lucruri si se hraeau doar cu legume si cu fructe.

Sa privim la aceasta joaca si la aceste schimbari pe care oamenii le-au adus religiei lui ALLAH Cel Maret!

De aceea ALLAH a facut Ramadanul in acest mod! Si de aceea luna Ramadan de 1429 de ani nu s-a marit nici macar cu o ora si este la fel ca la inceputul pogorarii obligativitatii lui, ca si cum postul ar fi fost impus astazi.

REGULILE POSTULUI:

Pentru cine este obligatoriu:

pentru musulmani; nu este obligatoriu pentru cel ce nu crede (kafir) si nici nu ii cerem lui, in acelasi mod nu ii cerem lui nici implinirea celorlalti stalpi ai islamului. A spus ALLAH: “O, voi cei care credeti…” , adica lucrurl respectiv se refera doar la cel care crede; daca o persoana intra in islam nu trebuie sa recupereze postul din anii cand ea nu a fost musulmana.

pentru cel care este sanatos mintal; obligativitatea se refera doar la cei sanatosi mintal;

pentru musulmanul ajuns la pubertate, el nu este impus copiilor.

A spus profetul(pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa): “S-au oprit calemurile de la trei: nebunul pana isi revine din nebunie, cel care doarme pana se trezeste si copilul pana la pubertate.”

Unii invatati spun ca daca acel copil este mai mare si trebuie sa tina post, el trebuie sa tina si asta pentru ca, companionii isi pregateau copii.

Rubaya a spus: “Cand ni s-a impus post in ziua de Asura ne luam copiii la moschee si luam jucarii din lana: papusi si daca cereau mancare ii tineam ocupati cu jucariile pana se facea timpul de maghreb.”

Noi trebuie sa ne obisnuim copiii cu actele de adorare: pentru salat, post, hijab, pentru ca atunci cand va veni timpul prescris pentru implinirea lor sa fie usor pentru ei sa le implineasca asa cum se cuvine.

sa poata tine post; cel care nu poate posti din cauza unei boli, calatorii, sau din cauza varstei inaintate, pentru el nu este obligatoriu postul. Daca cineva este foarte in varsta sau sufera de o boala incurabila, atunci pentru el postul nu trebuie implinit, nici recuperate, dar trebuie ca aceasta persoana sa se rascumpere; daca are o boala care nu este grava- mortala (sau care sa-i puna viata in pericol), el trebuie sa recupereze, sau daca este calator trebuie sa recupereze zilele de post pierdute.

A spus ALLAH:

“[Aceste zile sunt] luna Ramadan, in care a fost trimis Coranul, drept calauza pentru oameni, dovezi limpezi pentru drumul cel drept si Indreptar.Si oricare dintre voi care este prezent in aceasta luna sa o tina ca post, iar ce1 care este bolnav ori in calatorie [ sa posteasca] un numar [egal] de alte zile.ALLAH va voieste usurarea, nu va voieste impovararea Si sa impliniti acest numar si sa-L preamariti pe ALLAH,pentru ca va calauzeste pe calea cea buna.Poate ca veti fi muyltumitori!”(Surat Al-Baqara: 185)

A venit un om la profet (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) si a spus: “M-am distrus. Am fost impreuna cu sotia mea in luna Ramadan.” Si i-a spus profetul(pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) :

“Elibereaza un sclav.”

Si a spus omul:“Nu am niciun sclav.”

“Posteste 2 luni continuu.”, i-a spus profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa).

“Nu pot sa postesc”, a spus omul.

“Hraneste 60 de saraci.”, i-a spus profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa)

“Nu am posibilitatea sad au de mancare.”, a spus acesta.

Atunci profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus:

“Aseaza-te!” si dupa un timp i s-a adus trimisului lui ALLAH un mare ciorchine de curmale si i-a spus omului:

“Ia asta si hraneste cu el 60 de sarmani.”

Si a spus omul: “Jur ca nu exista in Medina cineva mai sarac ca mine.”

“Atunci ia asta si hraneste cu el familia ta.”, i-a spus profetul(pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa).

A spus profetul(pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa):

“Nu este post pentru cel care nu a intentionat sa tina post de noaptea.”

Sau intentia trebuie facuta inainte de fajr.

Adevarul este ca nu este considerat adevarat un lucru doar pentru ca a fost spus de o anumkita persoana. Noi avem o baza asa cum a spus Aly: “Adevarul nu se cunoaste prin intermediul barbatilor.”

Adica doar pentru ca cutare sau cutare a spusun lucru, automat inseamna ca acel lucru este asa; dar barbatii se cunosc prin dreptate; daca el spune ceva, atunci ii cerem san e aduca dovezi clare din Coran si Sunna.

In Bukhari sunt hadisuri care spun:

“O sa vina o perioada asupra poporului meu cand vor face permis ceea ce este interzis, zina- si purtarea matasii la barbati si vinul (alcool) si maazif: toate instrumentele muzicale!”

ACEASTA ESTE ACEASTA PERIOADA PE CARE NOI O TRAIM!

Acum se spune ca relatiile dintre sexe sunt premise si chiar in tari majoritar musulmane se acorda licente pentru case de toleranta si multi barb poarta aur si beau bauturi alcoolice si culmea, alcool este peste tot.

Si exista carti care interzic muzica. Dar si carti care o permit!

De exemplu, Sekh Qardawi- este un teolog respectat dar asta nu inseamna ca el este fara de pacat, daca Qardawi a permis ca muzica sa fie considerate halal, atunci sa stiti ca sunt mii de alti oameni invatati care au interzis-o.

A spus Abdullah Ibn Masud:

“Muzica si Coranul nu stau in aceeasi inima. Pentru ca Coranul este de la cel Milostiv si muzica este de la seitan.”

In Coran a spus ALLAH: in Surat An-Nisa:” Tulbura-i cu glasul tau” si au spus oamenii care traduc si interpreteaza Coranul: glasul seitanului este muzica.

Noi nu interzicem decat ceea ce ALLAH si Trimisul Sau au interzis si nu permitem decat ceea ce ei au permis; ca un nasheed sa fie permis, el trebuie sa aiba vorbe bune, sa nu invite la altceva si trebuie sa fie vocea de femei pentru femei si nu un barbat pentru femei sau invers si sa nu se foloseasca instrumente muzicale. O alta conditie este ca nasheedurile sa aiba loc cu anumite ocazii.

Dar sa se asculte muzica mai mult decat sa se asculte Coran, aceasta nu este demn de musulmani, pentru ca daca citesti Coran se alunga seitanii, multumita lui ALLAH, cum sa lasi vorba lui ALLAH si sa asculti vorba oamenilor?

Noi avem in religie lucruri clare: nu se poate sa adaugi sau sa scazi ceva, nu se accepta de la nimeni, indiferent cat de intelept, de inteligent sau de influent ar fi sa adauage sau sa elmine din la religia lui ALLAH ceva, sau sa vina cu o solutie noua.

A spus Imamul Malik in legatura cu versetul in care ALLAH a spus: “Astazi v-am desavarsit religia voastra.” Ca nu a decedat profetul fara sa se fi desavarsit religia lui ALLAH si ca cel care vine cu ceva nou afirmand ca asta e permis in islam, este ca si cum l-ar fi acuzat pe profet (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) ca nu a facut completa religia.

Daca cineva vine cu ceva si pretinde ca acel lucru face parte din islam, ii cerem sa ne dea dovada si daca nu, vorba lui nu are nicio baza.

De asemenea Bi`dah este o pedeapsa, un pacat mult mai mare decat cele mai mari pacate ale Islamului.

Si asa cum se spune intr-un hadis:

” ALLAH a interzis orice cainta a unei persoane care invententeaza ceva in religie si o accepta; nu se primeste cainta lui decat dupa ce renunta la asta.”

Cel care face un pacat este usor sa-si indrepte greseala si daca i se spune acestuia ca acel lucru e pacat, ce poate face: el poate cere calauzire de la ALLAH.

Unei persoane care fura si ii spui ca hotia este un pacat va recunoaste greseala lui si poate se va cai, dar acela care aduce o inventie in islam, crezand ca astfel el slujeste credinta lui, vaia cestuia, mare este nenorocirea lui.

Obstacolele care le pune seitan in calea omului sunt 6 sau 7, le vom mentiona cu voia lui ALLAH mai jos:

Kufr (necredinta), daca se teme omul sa nu devina necredincios si nu cade aceasta persoana in acel pacat, at seitan il impinge pe om in Bidah (Inventia): ea urmeaza dupa necredinta; daca o persoana respecta intocmai Coranul si Sunna profetului, atunci seitan ii pune in fata lui obstacolul pacatelor mari: iar daca omul nu cade in acele pacate, atunci seitan pune pacatele mici in calea lui, daca trece si de acest obstacol, atunci va incerca seitan sa il ingreuneze in actele de adorare, daca va vedea ca acest om isi va face actele de adorare in modul in care acestea trebuie implinite, atunci el il va face pe om sa fie preocupat cu actele care nu ii aduc rasplata: adica om va face mai multe acte benevole decat acte fard sau sunna. Sau din contra mai multe acte sunna decat fard (asa este cazul acleora care abandoneaza rugaciunea, sau citirea Coranului, sau implinirea pelerinajului in favoarea altor acte). Iar daca gaseste seitan, authu biLLAHI min a seitan a rajiim, un musulman in adevaratul sens al cuvantului, care isi aranjeaza toate indatoririle sale fata de ALLAH asa cum trebuie, atunci pune in fata lui ultimul obstacol: acela din care nimeni nu scapa: ACELA DE A TRIMITE ASUPRA LUI PE CEI STRICATI CARE IL IAU IN BATJOCORA.

Bi`dah: este fiecare fapta, care a fost inventata in religie si care contravene invataturilor din Coran si Sunna, din punct de vedere religios- dogmatic; care nu a fost facuta, incuviintata de profet.

Conceptul de Bi`dah trebuie inteles foarte bine pentru a putea spune ce este inventie si ce nu, pentru ca inventiile in aceasta viata comporta aspecte diferite in ziua de azi, in lumea in care noi traim, dar oare noi nu profitam de ele? De pilda nu putem aduce ca argument faptul ca unele lucruri nu erau “inventate” pe vremea profetului si ca profetul nu le-a facut si de aceea san u ne folosim de ele doar pentreu ca ele nu existau la acea data.

Sensul in care trebuie inteles acest lucru este ca bid`ah nu se refera la lucrurile care fac parte din viata lumeasa, pamanteasca, ci se refera la acele inventiiin religie: si ele sunt cu desavarsire interzise!

Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a interzis sa stam laolalata cu cei care inventeaza in religie, daca noi participam cu ei la Bid`ah si totusi le spunem ca aceste lucruri nu au radacina in religie, atunci noua ne este interzis sa stam cu ei si sa participam la ceea ce fac ei.

Era odata, o persoana foarte credinciosa si inainte de a muri a inceput sa planga si a fost intrebat:

“Ce te face sa plangi, plangi pentru pacate, pentru ca noi stim ca tu nu faceai pacate?” Si a spus acel om:

“Plang pentru ca l-am salutat pe unul (din secta qadari- o secta care inventa) si ma tem ca nu cumva ALLAH sa ma socoteasca pentru acest lucru.”

Si acei oameni din aceasta secta erau dintre cei ale caror inovatii in religie ii faceau pe oameni sa devina necredinciosi: ei nu credeau in destin, nu credeau ca ALLAH cunoaste viitorul decat dupa ce lucrul se intampla, asadar va spun ca treb sa cunoasteti bine religia voastra, pentru ca asa cum faptele au nivelurile lor, tot asa si inventiile au treptele lor.

Bid`ah sunt acele fapte care fac practicantul necredincios la fel ca acesti qadaria. Exista insa si inventii care il determina pe om sa devina nelegiuit, sau sunt si inovatii care il fac pe om sa faca fapte interzise, sau care il fac pe om sa faca lucruri neacceptate.

Totul tine de inventie!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: