Comportamentul femeii musulmane fata de ea insasi


Sufletul nostru este o amana, el este incredintat de ALLAH si este totodata o cale care ne duce catre ALLAH.
Bucuria unei fiinte atat  in aceasta lume cat  si pe lumea cealalta se opreste (depinde de) la cat de bun a fost sufletul; depinde de cat de pur si cat de bun a fost acesta.
A spus ALLAH Subhanna Hua wa Ta`ala:

“Si pe suflet si pe ceea ce l-a plasmuit
Si i-a insuflat lui nelegiuirea sa si evlavia sa!
Izbandeste cel care-l curateste
Si pierdut este cel care-l strica!”
(Surat As-Sams: 7-10)

Nu scapa si nu se salveaza un suflet decat daca omul si-a imbunatatit (reparat) sufletul lui, iar daca sufletul s-a stricat, acesta a pierdut. Pedeapsa si rasplata  in ziua de apoi vor fi in functie de faptele facute de catre acel suflet.

“In ziua in care fiecare suflet se va afla in fata binelui
ce l-a facut si a raului ce l-a facut,
va dori ca intre el si acesta [raul] sa fie o mare distanta.
ALLAH va previne [asupra pedepsei ] Lui.
ALLAH este Iertator  [Ar-Rauf] cu robii.
(Surat Al-`Imran: 30)

A spus profetul sall Allahu alaihi wa sallam:”Fiecare om iese dimineata catre piata acestei lumi si fiecare trebuie sa vanda, fie ca isi vinde sufletul lui Ar-Rahman (Cel mai Milostiv)  salvandu-si-l si aceasta e cauza pentru care va intra in Jennat, fie ca si-l
vinde lui seitan(authu billahi min a seitan a rajiim) si aceasta il va baga in foc.”
Sufletul prin natura lui are imprimat in el raul, dar el iubeste si binele, insa se apleaca catre rele si de aceea ALLAH a trimis doctori pentru suflete: acestia sunt profetii- misiunea lor este aceea de a purifica sufletele, de a ii face pe oameni sa iubeasca binele si sa urasca ceea ce este rau.
ALLAH a pomenit de foarte multe ori in Coran despre tipurile de suflete si etapele de educare si purificare prin care trece sufletul; prima categorie de suflete sunt cele care poruncesc raul.

1. Sufletele care fac rau: sunt cele care il fac pe om sa fie posedat de sentimente ca gelozia, invidia, supararea, urmarea poftelor, semetia, etc…Acestea sunt sufletele tuturor oamenilor.
ALLAH a pomenit despre aceasta in Coran, in Surat Yusuf, unde este prezentata povestea sotiei lui Aziz care a incercat sa-l ademeneasca pe Yusuf.:

“Eu nu ma dezvinovatesc pe mine insami, caci sufletul este inclinat catre rau, afara de cel pe care il pazeste Domnul meu prin Indurarea Lui, caci Domnul meu este Iertator si Indurator.”
(Surat Yusuf: 53)

2. Sufletul care inclina catre rau este starea sufletului fiecarui om inainte ca acesta sa fie purificat si inainte ca omul sa  depuna eforturi  pentru educarea si curatarea sufletului; daca o fiinta se autoeduca si se opreste de la ceea ce il indeamna sa faca rau, sufletul lui se inalta si el ajunge la cea de-a doua etapa in care se poate afla sufletul.

“Si nu!.. Jur pe sufletul care singur se invinuieste!”
(Surat Al-Qiyama: 2)

Acesta este stadiul in care sufletul ajunge sa se invinovateasca pentru ceea ce a facut rau, este sufletul care cade in pacat dar isi mustra stapanul,  este un suflet care are lumina credintei;  cateodata lumina acestei credinte se stinge de negura pacatelor, din cauza necredintei; doar depunand efort acest suflet va putea ajunge la urmatoarea etapa.

3. Sufletul linistit este acel suflet linistit si multumit de credinta, fiind in supunere fata de ALLAH; este sufletul care fuge de pacate si nu este linistit decat in lumina credintei. Este cea mai inalta treapta la care poate ajunge sufletul.

Comportamentul cu propriile suflete

a) PROPRIA EVALUARE.
A spus profetul sall Allahu alaihi wa sallam:
“Cel inteligent este acela care isi trage la raspundere propriul suflet pentru ceea ce exista dupa moarte, iar cel necredincios este cel care-si urmeaza sufletul in poftele lui si care are numai sperante.”

A spus Ibn Qayim: “Moartea inimii se datoreaza faptului ca lipseste autocritica sufletului si sunt urmate poftele lui; tot binele consta in a nu urma poftele sufletului.”
A spus Omar: “Trageti-va la raspundere sufletele inainte ca sa fiti trasi la raspundere si cantariti-va faptele inainte ca ele sa fie cantarite in fata voastra si pregatiti-va sa va infatisati inaintea lui ALLAH.”
Credinciosul ii spune sufletului lui: “…oare ce am cautat eu cu vorbele mele, cu privirea mea, ce am vrut cu mancarea mea, cu bautura mea?”, in timp ce nelegiuitul isi urmeaza pofetele fara sa se invinovateasca pentru asta.
ALLAH Az-Zauajal ne-a poruncit sa ne indepartam de acei oameni care merg in acest mod prin aceasta viata fara sa se gandeasca , fara introspectie.
A spus ALLAH in Coran:

“Insotitorul sau va zice: Doamne, eu nu l-am oropsit,
ci el s-a aflat in ratacire adanca!”
(Surat Qaf: 27)

A spus Qatarda: “Si-a distrus sufletul cel care are grija de bani si se pierde pe el insasi; nu este un supus dintre supusii cei credinciosi pana ce nu isi mustra sufletul.”
Cel pios trebuie sa isi mustre sufletul, pentru ca sufletul este ca un asociat instabil, infidel, daca omul nu il “mustra” el face dupa pofta lui.
Este pomenit din invataturile profetului Dawud, ALLAH sa fie multumit de el: este obligatoriu pentru orice om intelept sa aiba 4 ore pe care sa le foloseasca astfel:
1 ora in care sa se roage la ALLAH, sa Ii spuna nevoile lui, sa Ii ceara calauzirea in viata sa, sa ii pazeasca credinta, sa il salveze de rau.
1 ora in care sa isi mustre sufletul pentru timpul pierdut si petrecut, pentru banii cheltuiti sau sanatatea risipita.
1 ora petrecuta cu prietenul, fratele sau sora sa in credinta, cu acele persoane care ii amintesc despre ceea ce nu ar trebui sa faca, cei care il sfatuiesc, il sprijina, pentru ca drept-credinciosul este oglinda fratelui sau.
Cei mai iubiti oameni in fata lui Omar radiallahu anhu, erau cei care ii spuneau  despre greselile si despre faptele nepotrivite pe care le facea.
Este adevarat ca un om are o stare mai buna cand este laudat, dar lauda este o cale care nu foloseste, care mai degraba strica decat sa ajute.
1 ora care trebuie petrecuta in solitudine si izolare, intre om si propriul sau  suflet sau pentru urmarea poftelor; adica sa iti satisfaci poftele, sa te delectezi, sa faci ceea ce iti place, sa acorzi atentie propriilor placeri- este o ora care te ajuta si iti da putere pentru celelalte 3 ore.
Nu e importanta nici ordinea in care trebuie petrecute aceste 4 ore si nici timpul nu este fix!!!
Musulmanul cand se trezeste ii spune sufletului sau: “nu am alta marfa decat viata mea, iar aceste zile sunt averea mea si daca ele se termina se duce averea mea si atunci nu mai am nicio speranta de a castiga; o, suflet al meu, ALLAH mi-a mai lasat si aceasta zi, mi-a mai lungit viata, as fi putut muri ieri, dar ALLAH te-a binecuvantat cu inca o zi,
foloseste-te de ea pentru a face fapte bune si nu pierde aceasta zi pentru ca ea sa nu fie un martor impotriva ta in ziua de apoi.”
A spus Hasan: “Nu exista nicio  zi in care se ivesc zorile, fara ca ea sa nu cheme :”O, fiu al lui Adam, eu sunt o noua zi si sunt martor pentru ceea ce vei face, foloseste-te de mine pentru ca nu ma voi intoarce decat in ziua de apoi, o, sufletule,  de ce te vad ca-ti pierzi viata, de ce iti pierzi zilele, nu devi mai credincios si cu toate ca te apropi de mormant nu te apropi de ALLAH .”

Beneficiul  autocritcii (mustrarea sufletului)
A spus Ibn Qayim: “In suflet este semetia lui seitan”, fiecarui om ii place sa spuna eu am, eu am facut, eu am ..…. “si in suflet este invidia lui Qabil”- care l-a invidiat pe fratele sau pentru ceea ce i-a dat ALLAH, de aceea sufletul priveste la ceea ce au ceilalti; “si in sufletul meu am gasit trufia neamului lui Ad” (oamenii care au spus: “cine sunt cei care sunt mai puternici decat noi?) “si este nelegiuirea neamului lui Thamud”, (ei au preferat sa fie rataciti in loc sa se supuna calauzirii lui ALLAH) “si in sufletul meu gasesc impertinenta lui Nimrod”, care i-a spus lui Ibrahim: “eu dau viata si eu iau viata”;  si multi oameni spun: “eu sunt cel care am autoritatea de a permite sau nu, pot sa te pun mai sus sau mai jos”, “in suflet este trufia lui Faraon” care a spus: “Eu sunt Stapanul vostru cel mare si le-a spus celor din jur: nu faceti decat ceea ce vreau eu si nu cunosc alta divinitate in afara de mine”; omului ii place sa spuna ca el e singurul care poate lua decizii si nu are nimeni autoritatea si capacitatea  sa le incalce; “si in suflet este nedreptatea lui Qarun” care a spus ca ceea ce are este datorita inteligentei si propriei abilitatii; “si este in suflet injosirea lui Hamam” care a acceptat nedreptatea stapanului sau fara ca sa il contrazica desi stia ca face rau; “si in suflet este starea lui Bal`am Ibn Baura” caruia ALLAH i-a dat stiinta;  el era un om invatat din neamul lui Israel, cunostea foarte bine Scripturile si ALLAH i-a sporit lui credinta dar el s-a abatut de la calauzire si seitan l-a amagit pana intr-atat incat el a devenit semet si perfid urmandu-si propriile poftele si ALLAH l-a pedepsit.


“Istoriseste-le lor vestea despre acela caruia Noi i-am dat semnele Noastre, dar el s-a abatut de la ele.
Seitan si l-a supus si de aceea s-a aflat printre cei rataciti.
“Daca Noi am fi voit, l-am fi ridicat prin ele,
insa el a inclinat spre pamant si a urmat poftei sale.
Pilda lui este asemenea pildei cainelui: daca-l alungi, el scoate limba gafaind; daca-l lasi in pace, tot scoate limba gafaind.
Aceasta este pilda acelora care socotesc semnele Noastre mincinoase. Istoriseste-le, dara, povestea; poate ca ei vor cugeta!”
(Surat Al-`A`Raf: !75-176)

Continuare la ceea ce a spus Ibn Qayim: “In sufletul meu este ignoranta lui Abu Jahl” (Amr Ibnul Hisam), el a cunoscut adevarul, a cunoscut corectitudinea profetului sall Allahu alaihi wa sallam, dar mandria si semetia sa au fost o bariera in acceptarea adevarului. “Si in sufletul meu gasesc din comportamentul animalelor: zgarcenia ciorii” (cioara nu se dezlipeste de ceea ce are intre gheare decat daca este omorata),
“rautatea cainelui,  mandria paunului si invidia camilei” (camila de fiecare data cand gaseste ocazia de a se razbuna, o face, chiar daca este vorba de propriul stapan),”in sufletul meu este viclenia sarpelui si sufletul meu are in el usurinta fluturelui”, adica capacitatea de a renunta-zbura usor, alegand altceva.
Exista doua cai prin care drept-credinciosul se poate vindeca de aceste slabiciuni:
-neurmand poftele sufletului; este o modalitate care necesita pregatire si depunerea de efort in mod continuu si sustinut.
-inainte de toate: du`a; sa te rogi la ALLAH pentru purificarea sufletului si vindecarea acestuia de defecte.

VICIILE SUFLETULUI:
– mandria cu propriile fapte, reusite, performante; toate acestea, daca exista in sufletul unui om anuleaza rasplata care deriva din ele;
– sa fii sclavul poftelor;
– zgarcenia;
– lauda de sine.
A spus profetul sall Allahu alaihi wa sallam:
“Trei lucruri va ucid: poftele urmate,  zgarcenia  si mandria cu faptele sau lucrurile facute.”
Chiar daca rugaciunea, postul, stiinta, pelerinajul, binele facut sunt in esenta si prin definitie fapte bune, in realitate ele pot conduce catre prabusire daca omul nu isi va opri sufletul de la a face lucruri care conduc la pierderea recompensei.
Daca omul este multumit de sufletul lui nu va imprastia vesti despre asta.
Este de ajuns ca ALLAH vede totul si stie totul.
Profetul sall Allahu alaihi wa sallam facea rugaciuni noaptea pana i se umflau picioarele si cu toate acestea spunea:
“Ceea ce fac eu este foarte putin pentru a Il multumi pe ALLAH.”

Vindecarea  sufletului:
sa se priveasca omul si sa se intrebe: “Cine m-a ajutat?”, atunci omul Ii va multumi lui ALLAH, constient ca tot ce are este doar Gratie Milosteniei Lui;
sa priveasca omul la binecuvantarile date de ALLAH: la sanatatea sa, la mintea sa, la vazul sau, la  auzul sau, la respiratie, la  siguranta vietii sale, la traiul sau; astfel el va simti ca ceea ce face este foarte putin comparativ cu ceea ce primeste- darurile de la ALLAH nu ca o consecinta, ci datorita Indurarii Sale.
Profetul sall Allahu alaihi wa sallam ne-a dat exemplul unui om care s-a rugat 500 de ani si niciodata nu a incalcat porunca lui ALLAH; odata statea la  marginea unui rau si ALLAH a facut sa creasca acolo un copac si l-a facut sa manance din mar si sa bea din rau; si nu avea altceva ce sa faca decat ibadah- acte de adorare: ziua tinea post si noaptea se ruga.
Cand ALLAH  i-a trimis pe ingeri sa ii ia sufletul, le-a spus:
“Bagati-l in rai cu Mila Mea.”
Cand a auzit aceasta omul s-a gandit si a spus in sinea sa:

“Prin Mila ta? Si 500 ani am stat asa… si asa….si atunci cum o sa intre altii daca eu care am fost asa de pios intru prin Mila Ta?”
Si a zis ALLAH Subhannahu wa Ta`ala:
“Tu vrei sa facem socoteala cu tine? Aduceti o binecuvantare pe care am trimis-o asupra acestui om si comparati-o cu cei 500 ani de adorare”
A fost adusa ca binecuvantare- privirea, capacitatea omului de a vedea. Si a vazut omul ca acei cinci sute de ani nu se comparau cu faptul ca el vedea.
Si le-a spus ALLAH ingerilor:
“Bagati-l in foc.”
Si a zis omul: “Prin Mila Ta, lasa-ma sa intru in Rai.”
Si le-a zis ALLAH Subhanahu wa Ta`ala ingerilor:
“Bagati-l in Rai, prin Mila Mea.”

In aceasta viata lumeasca, cand cineva  face un serviciu altei persoane, cel care a fost ajutat spune: “Iti sunt dator toata viata” si daca il recompenseza cumva pe cel care l-a ajutat, spune: “Ceea ce fac nu se compara cu ceea ce ai facut pentru mine.”
Daca omul ar privi la binecuvantarile date de ALLAH, ar realiza ca toate faptele implinite de el, sunt foarte mici in comparatie cu ceea ce i-a dat ALLAH.
Aceasta nu este o chemare la renuntarea de a face fapte bune ci este o chemare la implinirea de mult mai multe fapte bune, aspirand omul sa ajunga ca ALLAH sa fie multumit de el.
ALLAH spune celor din paradis: aceasta este rasplata pentru ceea ce ati facut.

b) SA AI TEAMA CA NU CUMVA FAPTA SA NU FIE PRIMITA DE ALLAH.
Semnele ca o fapta este primita de ALLAH sunt diferite, insa sunt semne ale acceptarii faptelor: continuitatea, perseverenta in implinirea de fapte bune, faptul ca ALLAH ii face pe cei din jurul celui care face fapte bune sa-l iubeasca.
Un om s-a plans la profet sall Allahu alaihi wa sallam
si a spus: “O, trimis al lui ALLAH, eu fac fapte si le ascund si cu toate acestea oamenii ma lauda, dar eu nu vreau ca aceste fapte sa fie cunoscute.”
Si a spus profetul sall Allahu alaihi wa sallam:
“Aceasta este o veste apropiata, primirea faptei este un secret pe care
nu-l stie decat ALLAH.”
Acesta il va face pe om sa se teama mereu si el nu se va mandri cu faptele sale.

c) FRICA DE PACATE
Toti facem pacate, insa credinciosul nu-si uita pacatele; el isi va aminti de ele, se va cai si va cere mereu iertare de la ALLAH.
Au spus oamenii de stiinta:
“Aminteste-ti de doua si uita de doua:
* pomeneste-L pe ALLAH si aminteste-ti de pacatele tale;
*  uita de binele pe care l-ai facut si de raul pe care ti l-au facut ceilalti”.
Dintre binefacerile mustrarii sufletului este si aceea ca cel care isi trage sufletul la socoteala va avea o judecata usoara.

Comportamentul omului cu propriul suflet
Acuzarea.
A spus Abu Darda:
“Am trecut pe langa Omar, radiallahu anhu” si el era atunci emir al mu`minin- conducatorul drept-credinciosilor, era omul de baza al tarii. “Si Omar isi mustra sufletul pentru ceea ce facuse” si omul s-a mirat:
“O, Omar, erai sarac si ALLAH te-a facut bogat,  aveai grija de oi, iar acum esti conducator al drept-credinciosilor, oamenii te strigau (un fel de) “Omarut” si acum ai devenit Omar” (se refera la pozitia inalta pe care o avea),
Si a spus Omar, radiallahu anhu:
“Jur pe ALLAH ca daca nu ai frica de ALLAH, te va chinui”. Si spunea:  “Si daca va chema cineva in ziua de apoi si toti oamenii vor intra in paradis in afara de Omar…? Cine este cu frica azi, va fi maine in siguranta.”
A spus ALLAH intr-un hadis qudsi:

“Jur pe Maretia si pe Puterea Mea, voi strange in jurul robului meu doua certitudini si voi lasa asupra lui 2 lucruri infricosatoare: daca Mi se va supune in viata lumeasca ii voi usura lui in ziua de apoi si daca ii e frica de Mine pe aceasta lume in ziua de apoi va fi in siguranta.”

Renuntarea la pofte; sa-ti infranezi dorintele, aceasta este EDUCATIA SUFLETELOR; insa noi ii stricam pe copiii nostri oferindu-le tot ceea ce-si doresc, obisnuindu-i astfel ca tot ce vor se va implini si ca daca doresc atunci chiar trebuie sa aiba acel lucru si aceasta este o EDUCATIE FOARTE STRICATA, FOARTE GRESITA!!!
Sufletul omului treuie educat in primul rand prin infranarea poftelor: asa cum este de exemplu in timp postului, al  hajj-ului,  al rugaciunii, cand omul isi infraneaza poftele, raul, vorba, faptele nepermise…
A spus un om de dinainte: “Jur pe ALLAH, aveam bani dar eu pofteam la o paine proaspata cu lapte si cu iaurt” si cand i s-a pus in fata a spus: “De 40 de ani pofteam si azi ai venit si vrei sa ma invingi? Nu o sa reusesti.” si el nu a mancat.”
Asta nu inseamna ca trebuie sa ne oprim de la orice, sa ne refuzam totul, educatia  gresita  este atunci cand trebuie sa renunti si nu poti sau iti e foarte greu sa faci asta.
Ibn Muqadik a spus:
“Am facut efort m-am educat timp de 40 de ani pana ce sufletul meu s-a indreptat.
Preocuparea cu infrumusetarea exterioara; face parte tot din defectele sufletului; sunt acele lucruri pe care omul le face pentru a ii multumi pe altii.
ALLAH nu se uita la trupurile voastre, nici la fetele voastre ci priveste la sufletele voastre. (Hadis)- este si in Coran!!!
Omul este preocupat sa le faca pe plac oamenilor si nu este preocupat in privinta relatiei lui cu ALLAH.
Cel care isi  imbunatateste relatia cu ALLAH,  ALLAH imbunatateste relatia dintre el si oameni, iar cel care-si imbunatateste interiorul,  ALLAH ii imbunatateste exteriorul si cel care este astfel va obtine multumirea Lui; daca ALLAH va fi multumit de el, ii va face pe oameni  sa fie multumiti de el, dar cel care va urmari multumirea oamenilor, ALLAH se va mania pe el si ii va face pe oameni sa fie mainiosi pe el.” (Hadis)
Introspectia si meditatia.
Sa se uite omul si sa mediteze la cei care sunt mai putin inzestrati decat el.
“Sa nu se uite niciunul dintre voi la cei care sunt mai buni decat voi in averi si halq, dar sa priveasca la cei care sunt mai jos decat voi.”
Pentru ca asta te va ajuta sa intelegi (ce ai); “… dar in stiinta si comportament sa priviti la cei care sunt mai invatati.” Pentru ca asta te va face sa iti doresti sa evoluezi atat in spiritualitate,stiinta cat si in comportamentul cu sufletul tau; in acest mod nu te vei mai apropia de ceea ce nu te intereseaza pentru ca musulmanul nu este curios, nu isi iroseste timpul decat pentru ceea ce ii este de folos.
A spus profetul sall Allahu alaihi wa sallam:
“Din islam este si ca omul sa abandoneze ceea ce nu il intereseaza.”
Sensul este ca sa abandonezi ceea ce nu iti este de folos, de exemplu sa afli despre situatia altor persoane, insa despre ceea ce face parte din stiinta trebuie sa te intrebi.
-sa se uite omul la finalitatea faptelor (rezultat).
Omul trebuie sa stie cu certitudine ca exista ziua de apoi, spune trimisul lui ALLAH sall Allahu alaihi wa sallam:
“Vor fi (veni) in ziua de apoi dintre cei mai inzestrati in aceasta viata, nu au fost nici saraci, nici bolnavi, dar ei erau necredinciosi sau nelegiuiti si vor fi scufundati in foc, iar ALLAH le va spune:
” Ai vazut vreo binecuvantare  pana acum? Ai fost vreodata fericit?”
Si ei vor raspunde: “Nu, juram pe tine,  ALLAH!”
O singura scufundare in foc va  face ca toate binecuvantarile de care omul se bucura in timpul acestei vieti sa fie uitate.
Daca seitan iti infrumuseteaza o fapta, dorind sa faci un rau, gandeste-te ca doar o singura scufundare in foc te va face sa uiti.
Si a continuat  profetul sall Allahu alaihi wa sallam:
“Vor veni cei mai defavorizati: saraci, bolnavi, fara inzestrari, dar ei erau credinciosi si vor fi dintre cei ce vor intra in paradis si dupa ce vor intra in el vor fi scosi de acolo si ii va intreba ALLAH:
-“Ati fost vreodata  incercati?”
“Nu, juram pe maretia Ta.”, vor raspunde ei.
ALLAH a spus despre locuitorii paradisului ca aceia carora ingerii le iau sufletele sunt taibin: adica buni; in apropierea  lui ALLAH nu este decat ceea ce este bun.
Profetul sall Allahu alaihi wa sallam a vazut cum o persoana il lauda pe fratele sau si a zis:
“I-ai taiat gatul”
” Luati pamant si aruncati asupra acelor persoane care sunt laudate de oameni.”
Profetul sall Allahu alaihi wa sallam, cand l-a auzit pe un om ca il vorbea de bine pe altul a spus:
“Spune cred ca este asa, ALLAH il va socoti.”
Acesta este modul in care trebuie sa-l lauzi pe un musulman, spunand: “Mashaa ALLAH!”
Sufletele noastre sunt gir in mainile noastre si mergem cu ele catre ALLAH, insa ele inclina spre pacate si nu vor fi purificate decat prin credinta si de aceea trebuie ca un supus sa isi traga sufletul la raspundere in fiecare zi pentru ca in ziua de apoi sa aiba parte de o viata usoara; pentru a isi afla defectele, pentru a le indrepta.
Nu este placut in credinta ca omul sa faca doua lucruri:
-lauda (strica sufletul, profetul sall Allahu alaihi wa salla a interzis laudarea exagerata); daca stiu ca lauda il va srica pe fratele meu nu-l laud pentru ca nu-i fac un bine sufletului sau. Dar noi suntem o natiune care spunem si atunci cand e bine si atunci cand e rau. Daca omul face bine, trebuie sa neglijeze acest lucru (adica sa nu imprastie vesti despre binele ce l-a facut). Dar binele trebuie recunoscut!
Concluzia la tot ce s-a spus este ca sufletul are inclinatie catre ceea ce este rau si nu va intra in paradis un suflet necuratat si doar daca el se purifica va intra in Jennat.

Leave a Reply

