COMPORTAMENTUL FEMEII MUSULMANE CU ALLAH SUBHANNA HUA WA TA`ALA


Aceasta este baza comportamentului pe care se vor cladi toate celelalte lucruri, fapte si comprtamente.

Daca baza este puternica si statornica, cladirea va fi puternica si nu se va clinti, nici nu se va crapa.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te rogi lui ALLAH, in adevaratul sens, pentru ca toate creatiile au fost facute cu acest scop.

“Eu nu i-am creat pe djini si pe oameni decat pentru ca ei sa Ma adore”

(Surat Ad-Dharyat: 56)

Profetul odata s-a suit pe un animal (magar) si in spatele lui l-a luat pe Muaz Ibn Jabar si i-a spus:

“O, Muaz stii care este dreptul supuslui fata de ALLAH?”

“ALLAH si trimisul Lui stiu.”

“Dreptul lui ALLAH catre robul Sau este sa I se supuna si sa nu-I asocieze nimic.”

Profetul nu-si pierdea timpul nici atunci cand era in calatorie si omul poate chiar atunci cand este pe drum sa Il pomeneasca pe ALLAH, sa citeasca o carte, sa faca ceva util, doar pentru a isi abtine privirea de la ceea ce e interzis, pentru ca san u piarda inutil timpul.

“Stii care este dreptul lui ALLAH fata de suspusii Sai, daca ei fac acest lucru?” a continuat profetul.

“ALLAH si trimisul Sau stiu.” A raspuns Muaz.

“Sa-i primeasca in Paradis.”

Si a spus Muaz:

“O, Trimis al lui ALLAH sa le spun si celorlalti?”

“Nu le spune, daca le spui se vor baza doar pe actele de adorare.”, l-a povatuit profetul.

Si Muaz nu a vorbit despre acest lucru decat cand ceasul mortii sale a fost aproape.

Care sunt actele de adorare?

Multi dintre oameni cred ca doar stalpii credintei sunt acte de adorare si aceasta este o conceptie foarte gresita.

Mai mult decat atat, actele de adorare au o definitie data de Ibn Taymia:

“Acte de adorare este un nume care reuneste tot ceea ce ALLAH a poruncit (acceptat) si iubeste: vorbe, fapte, evidente sau ascunse.”

De exemplu: rugaciunea, dania, Hajj, corectitudinea, sa fii credincios, supunerea fata de sot, comportamentul dintre soti, educarea copiilor, hijabul, sa poruncesti ce e bine si sa interzici ce este rau, impacarea intre oameni, sa-ti feresti privirea, bunatatea cu vecinii; actele de adorare sunt foarte multe.

Nu poti sa te supui lui ALLAH decat dupa ce ti-ai intarit credinta.

Si oare ce este credinta?

IMAN-CREDINTA este sa marturisesti cu limba si credinta din inima si sa faci faptele cu corpul tau.

Imanul are trei trepte.

Prima treapta a imanului:

1. ALLAH

Marturisirea de credinta:

Sa crezi din inima ca ALLAH Cel Maret este Creatorul, Intretinatorul, Cel care da viata si ia viata, Cel care te ajuta sau nu si toata lumea este in mana Lui si nu exista altcineva care sa merite adorarea decat El; aceasta credinta se va reflecta in viata ta si va fi vizibil acest lucru prin comportamentul tau, prin faptele tale concrete.

A spus Hasan al Basri:

“Credinta nu este prin a spera sa ai credinta, este ceea ce s-a implementat in inima ta si este adevarul din faptele tale (faptele sa aiba in mod real credinta).”

Cand Jibreel a intrat in camera si profetul satea cu companionii l-a intrebat de credinta.

Si a spus:

“Credinta este sa crezi in ALLAH, in ingeri, in carti, in trimisi,in destin si in ziua de apoi”.

Acestia sunt stalpii credintei.

Prima conditie: credinta in ALLAH- sa fii sigura ca, Creatorul acestei lumi este ALLAH si ca nu a ajuns nimeni la aceasta creatie!!!

Nu exista cineva care sa creeze un alt om in afara de ALLAH.

Sa crezi ca ALLAH este Cel care a creat si Lui I se datoreaza toata adorarea. Acesta este un adevar pe care il simte orice persoana normala, o realitate care nu are nevoie de o dovada si daca cineva vrea o dovada a existentei lui ALLAH, asta nu inseamna ca daca nu primeste ALLAH se ascunde, inseamna ca in mintea acelui om e o nedumerire.

Un beduin a fost intrebat odata:

“Care este dovada existentei lui ALLAH?”

Si el a raspuns:

“In nisip sunt urme, ceea ce arata ca pe aici a trecut o camila, iar urma lasata de picior arata ca a trecut pe acolo un calator si pamantul cu intind sale si cerul si apa oare nu sunt acestea dovada unui Creator?”

Aceasta realitate este cunoscuta pana si de cea mai mica pasare.

De exemplu pupaza, cand a trec pe langa Sa`ba, a vazut ca ei adorau soarele:

“Dar ea nu a ramas [absenta prea mult] si [s-a ivit], zicand:

“Eu am aflat ceea ce tu nu stii!

Iti aduc din Saba` o veste sigura:

Eu am aflat o femeie care imparateste peste ei.

Si i s-au dat ei din toate lucrurile.

Si are ea un tron minunat.

Am aflat-o prosternandu-se impreuna cu neamul ei

dinaintea soarelui, in loc de ALLAH.

Seitan le-a impodobit faptele lor

si i-a abatut de la cale si nu sunt ei bine calauziti!

Oare nu voiesc ei sa-L adore pe ALLAH

care face sa iasa la iveala cele ascunse in ceruri

si pe pamant si care stie atat ceea ce tin ei ascuns

cat si ceea ce marturisesc ei?

ALLAH! Nu este alt Dumnezeu in afara de El,

Stapanul tronului minunat!”

(Surat An-Naml: 22-26)

Aceasta vietate mica a cunoscut existenta lui ALLAH pe cand unii oameni au ratat calea care duce catre El: se inchina la soare, la foc, la statui, la alti oameni.

Unii dintre companioni au povestit ca in Jahiliya faceau o statuie din nisip si in mijlocul ei faceau o gaura si strangeau acolo laptele animalelor si apoi faceau ocolul ei si spuneau : TALBYAH…(ruga care se spune in timpul pelerinajului):

“Labbayka ALLAHUMA labbayk, labbayka la shareeka laka labbayk, inna al hamda, wa al neamata , laka wa al mulk, la shareeka laka.”

pana la partea subliniata (in varianta scrisa, cea care este corecta, apare: nu ai niciun asociat) in afara de un asociat pe care il ai si el este pe pamant.

Daca mintea se indeparteaza de ALLAH acea fiinta va fi si mai inapoiata.

Pana in ziua de azi exista oameni care se inchina la vaci, la sobolani; seitan se joaca cu mintile lor; oare aceste lucruri pe care ei le venereaza au puterea sa faca ceva, bine sau rau?

Daca acei oameni ar privi mai bine, imediat ar vedea ca Divinitatea trebuie sa fie Mareata, Puternica, deasupra tuturor (Preainalta) fara inceput si sfarsit, fara a Ii sta ceva in cale, nimeni nu se poate ascunde stiintei lui ALLAH, Unica Divinitate.

Subhanna ALLAH!!!

Sa privim un copac: cum a fost el creat dintr-o samanta, cine l-a facut sa rasara un copac inalt; cine tine pasarile si cine le-a inspirit lor cum sa-si invete puii sa zboare, cine l-a invatat pe paun sa isi deschida penele si sa le lepede toamna, asa cum copacii isi scutura frunzele, toamna?

Oare cine a invatat-o pe furnica, daca vrea sa depoziteze o samanta sa o taie in doua ca ea sa nu rasara?

Subhanna ALLAH! Subhanna ALLAH! Subhanna ALLAH!

Cine oare?

ALLAH CEL MAI MARET!!!!

2. CREDINTA IN INGERI

Sunt multe hadisuri care vorbesc despre ingeri, numarul lor exact nu se cunoaste, numai ALLAH stie cati ingeri sunt!

A spus ALLAH in Coran:

“Si nu am pus Noi ca pazitori peste Foc decat ingeri

si nu am stabilit numarul lor decat ca incercare pentru cei care nu cred si pentru cei carora le-a fost trimisa Cartea,

sa fie incredintati si pentru ca sa sporeasca in credinta aceia care cred si pentru aceia carora le-a fost daruita Cartea si drept-credinciosii,

ca sa nu se indoiasca si pentru aceia care au in inimile lor boala

si necredinciosii sa zica: “Ce a voit ALLAH cu aceasta pilda?”

Astfel il duce ALLAH in ratacire pe cel care voieste El

si il calauzeste pe cel care voieste El.

Si nu-i cunoaste pe ostenii Domnului tau decat numai El.

Si aceasta nu este decat o indemnare pentru oameni!”

(Surat Al-Muddathir: 31)

A spus profetul ca:

“Nu este un loc mai mic de patru degete in care sa nu existe un inger care se prosterneaza.”

Jibreel, Mikail, Israfil sunt dintre cei mai mari ingeri.

A spus profetul:

“O, ALLAH, Stapan al lui Jibreel, al lui Mikail si al lui Israfil, Cel care stie cele nevazute, Tu vei judeca intre robii Tai intre cele in care nu s-au inteles, calauzeste-ma pe mine catre adevarul asupra celor care nu s-au inteles.”

Jibreel

– este ingerul vestitor;

– este ambasadorul lui ALLAH;

– el a pogorat cartile sfinte de la ALLAH, in care se afla stiinta vietii;

– da viata sufletelor.

Mikail

– este ingerul care aduce ploaia, plantele, apa, viata pe pamant, recoltele;

– da viata trupurilor (umane)

Malik – este ingerul care pazeste Focul, numele lui apare in Coran.

Radwan– este ingerul care are grija de paradis.

Munkar si Naker– ingerii care intreaba omul in mormant.

Ingerii focului – sunt 19.

“Si de unde sa stii ce este focul Iadului

El nu lasa si nu cruta

Arzand si innegrind pielea

Si peste el vegheaza nouasprezece!

(Surat Al-Muddathir:27-30)

Ingerii care poarta tronul lui ALLAH sunt in numar de opt.

Ingerii sunt mentionati in detaliu in Coran si Sunna dar numarul lor nu este stiut decat de ALLAH.

Ingerii sunt creati din lumina, nu mananca, nu beau, nu se casatoresc, nu nasc; ALLAH i-a creat doar pentru a I se supune, nu-I incalca poruncile, indeplinesc tot ceea ce ALLAH le porunceste, ei iubesc si urasc, asa cum este relatat intr-un hadis authentic:

“ALLAH Cel Preainalt, daca iubeste un om il cheama pe ingerul Jibreel si-i spune:

“O, Jibreel Eu il iubesc pe cutare, de aceea si tu trebuie sa-l iubesti.”

Si ingerul Jibreel incepe sa-l iubeasca, apoi el raspandeste vestea in rai, spunand: ” ALLAH il iubeste pe …, si voi trebuie sa-l iubiti. Atunci locuitorii raiului (ingerii) il vor iubi.

[…]

Iar daca ALLAH il uraste pe un om il cheama pe ingerul Jibreel si-i spune:

“O, Jibreel Eu il urasc pe …, trebuie s ail urasti si tu.”

Si ingerul Jibreel ii anunta pe locuitorii raiului si le spune:

“ALLAH il uraste pe … si de aceea si voi trebuie sa-l urati.”

Astfel, el este urat peste tot pe pamant caci ura este stabilita de catre ALLAH pe pamant, astfel incat si oamenii o sa-l urasca pe acel om pe care-l uraste ALLAH.”

Fiecare om are un inger si un seitan care-l insotesc si companionii l-au intrebat pe profet:”O, profetule, si tu ai unul?”

“Da, dar al meu s-a fac musulman caci m-a ajutat ALLAH.”

Ingerilor le place cand omul citeste Coranul, ei se plimba pe pamant si cauta locuri in care este pomenit ALLAH.

Omul trebuie sa se teama ca sa nu faca pacate pentru ca asa cum ei se aduna la supunere la fel se aduna si la pacate.

Dupa ce profetul a venit din pestera Hira, fiind intr-o stare de teama, nedumerit de cele intamplate si speriat, intr-o zi a inceput sa-l vada pe Jibriil intre cer si pamant si i-l arata Khadijei radiallahu anha, iar ea ii spunea profetului: “Apropie-te de mine!Il vezi acum?”

“Da”, spunea profetul si ea isi lua baticul si se acoperea, apoi il intreba pe profet daca il vede si el raspundea:”Nu.”

3. CREDINTA IN CARTI

Exista patru carti sfinte, revelate de ALLAH, acestea sunt:

Tora– revelata profetului Musa-Moise

Zabur– Psalmii revelat profetului Dawud-David;

Injil– Evanghelia- revelata profetului Isa- Isus;

Coranul– revelat profetului Muhammad, pacea si binecuvantarea asupra lor toti; pe langa acestea mai au aceeasi origine sfanta pergamentele trimise de catre ALLAH profetului Ibrahim, pacea lui ALLAH asupra sa.

Aceste carti le-a pogorat ALLAH oamenilor prin profeti, ca sa le lumineze calea, sa-i calauzeasca catre drumul care duce catre Cel Milostiv (Ar-Rahman).

4. CREDINTA IN PROFETI

Numarul lor este foarte mare, a fost mentionat in hadisuri ca acesta ar fi de113.000.

ALLAH i-a mentionat in Coran, in Surat Al-`An-`Am, versetele 83-86 pe optsprezece dintre ei.

Ceilalti sapte sunt:

Adam, Idris, Yunus, Salih, Shuaib, Hud, Muhammad.

Noi credem in toti mesagerii lui ALLAH si cel care nu crede fie si

intr-unul dintre ei atunci acest om nu crede nici in ceilalti; nu trebuie sa facem deosebire intre ei.

Cei mai buni cinci dintre ei toti sunt denumiti acei profeti care au fost foarte decisi, hotarati si care au dovedit multa rabdare in greutatile pe care le-au avut.

Muhammad saaws

Ibrahim

Musa

Isa

Nuh, pacea asupra lor toti.

Exista doua categorii de mesageri ai lui ALLAH:

Trimisi-mesageri, sunt acei profeti carora ALLAH le-a revelat cartile sfinte;

Profeti, acei oameni care au calitati nobile si ii calauzesc pe oameni, din porunca lui ALLAH.

Treptele lor la ALLAH sunt: la cel mai inalt nivel sunt mesagerii, apoi profetii apoi aulia.

Cei mai buni dintre toti profetii au fost Muhammad si Ibrahim.

Pe cand omul are optiunea alegerii, profetii si mesagerii se supun total si nu pacatuiesc si nu exista niciun om pe care sa-l ascultam (s ail luam ca model) in afara de profeti, chiar daca este profesor, imam, parinte, pe acestia ii ascultam doar in ceea ce este la fel cu profetia.

Cand a intrat Hatim in camera (el era crestin atunci) si purta la gat o cruce l-a auzit pe profet spunand:

“Ei ii iau pe rabinii lor si pe calugarii lor,

precum si pe Mesia, fiul Mariei,

ca Domni in locul lui ALLAH,

in vreme ce li s-a poruncit sa nu adore decat un singur Dumnezeu,

in afara caruia nu este [alt] Dumnezeu.

Marire Lui! El este deasupra celor pe care-I asociaza Lui!

(Surat At-Tawba: 31)

Si el a zis:

“Dar noi nu ne-am inchinat si nu ne-am prosternat lor”

Si l-a intrebat profetul:

“Oare nu au interzis ei binele si nu faceau ei pacatele pe care le-a interzis ALLAH?”

“Ba da.”, a raspuns Hatim.

“Actele de adorare sunt pentru ei insasi.” ,a spus profetul.

Si acea persoana care isi ia un om pe care-l asculta si i se supune chiar daca ii porunceste de rau, atunci acel om i se inchina acelui om pe care-l asculta si nu lui ALLAH.

Cu toata supunerea pentru profeti, noi nu ne rugam la ei, ci doar la ALLAH.

Profetul, asa cum s- a spus de mai multe ori in Coran, este un om, el nu poate nici sa-ti dea nici sa-ti ia, nu i se cere lui, I se cere lui ALLAH, el chiar ne-a invatat: “…si daca ceri, nu cere decat de la ALLAH.”

Daca nici macar trimisului nu i se cere ceva, nici caluazirea, cum oare am putea cere altcuiva?

Toata supunere este DOAR la ALLAH!!!!!!

Cel care spune ca sunt ingerii barbati e nelegiuit si cel care zice ca sunt femei este kafir (necredincios).

Ptr ca ALLAH a dezmintit in Coran ca ingerii sunt fete.

Cand au spus necredinciosii ca ingerii sunt fetele lui ALLAH, El i-a facut mincinosi.

5. CREDINTA IN ZIUA DE APOI

Aceasta zi se numeste asa pentru ca ea este legata de ultimele zile ale acestei lumi sau pentru ca este legata de viata care va urma.

O zi in care vei sta in mana lui ALLAH, o zi in care vei veni la judecata lui ALLAH.Despre aceasta zi, in Coran scrie foarte mult si ea are in Coran diferite nume. Este o zi despre care se spune: “Astazi nu va fi nicio nedreptate.”Aceasta este o zi foarte lunga, foarte grea pentru necredinciosi, toate faptele vor fi adunate 50000 ani fara ca cineva sa manance, sa bea, pana se va ajunge ca oamenii sa plece chiar si in Foc; daca cineva va crede ca va fi judecat in acea zi, va fi bine ptr el, cel care nelegiuieste pe aceasta lume este nelegiuit pentru ca el nu crede, sau pentru ca, credinta lui este slaba.

Omar, radiallahu anhu le-a spus companionilor:“Daca nu ar fi existat o zi in care sa dau socoteala eram altfel.”

6. CREDINTA IN DESTIN

ALLAH a creat totul, noi nu avem parte de nimic in aceasta lume decat cu voia lui ALLAH.

Credinta in destin se bazeaza pe trei stalpi.

Cel care crede in destin trebuie sa creada in ei:

ALLAH stie totul, stie ce a fost, ce o sa fie, ce nu va fi;

ALLAH stapaneste trecutul, prezentul si viitorul;

ALLAH le-a scris pe toate acestea inainte sa creeze fiintele.

Prima oara a creat ALLAH “calemul” si i-a spus: “Scrie!”

si a spus calemul: “Ce sa scriu?”; si i-a poruncit ALLAH sa scrie ce se va intampla pana in ziua de apoi.

A spus profetul:

“ALLAH a scris destinul fapturilor, inainte sa creeze cerurile si pamantul, cu cincizeci de mii de ani inainte.”

“Oare nu stii ca ALLAH cunoaste ceea

ce este in cer si pe pamant?

Acestea sunt intr-o Carte

si acesta este pentru ALLAH [un lucu] usor!”

(Surat Al-Hajj: 70)

Vointa lui ALLAH este indeplinita; a spus profetul:

“Ce vrea ALLAH va fi si ceea ce nu vrea nu va fi si nu merge nimeni, nu se misca in aceasta lume fara sa se faca voia lui ALLAH.”

“Dar voi nu puteti voi decat daca voieste ALLAH,

Stapanul lumilor.”

(Surat At-Takwir: 29)

Credinta in destin face ca musulmanul sa fie mai linistit, mai sigur, sa simta ca el este in mana lui ALLAH, ca El este Cel care face sa se miste totul si nu poate nimeni sa-i faca bine sau rau decat cu voia lui ALLAH.

De aceea nu trebuie sa crezi decat in ALLAH.

Este un Hadis qudsi care spune:

“ALLAH este pentru supus asa cum acel supus si-L imagineaza.”

Explicatia este ca daca robul se teme de ALLAH, atunci el se va cai, el trebuie sa se gandeasca ca El e Milostiv, Iertator, iarta pacatele si atunci se va increde si va stii ca ALLAH nu-l va insela, nu il va abandona.

ALLAH, El este Cel mai Milostiv (Ar-Rahman), Cel mai Darnic(Al-Wahabb)

A spus profetul:

“Daca vine ziua de apoi, va scoate din foc doi oameni si ii va intreba:

“Cum ati vazut voi soarta voastra?”

Si ei vor raspunde: “Asta este cea mai nefericita”.

Si le va zice ALLAH:

“Intoarceti-va catre Foc!”

Si unul se va duce catre Foc si celalalt se va opri si ALLAH ii va chema si le va zice:

“De ce te-ai grabit?” il va intreba pe cel care s-a dus catre foc.

“O, ALLAH, am facut pacate pe pamant, nu Te-am ascultat si mi-e rusine sa nu te ascult si acum.”

Si va fi intreb celalalt care nu s-a dus:

“De ce nu te-ai dus?”

Si va raspunde el:

“O, ALLAH, eu credeam in Tine numai de bine si nu am crezut ca dupa ce m-ai scos din Foc ma vei mai trimite iar inapoi.”

A spus profetul: “ALLAH ii va iarta pe amandoi si-i va baga in paradis.”

“Nu moare cineva fara ca el sa aiba o parere foarte buna despre ALLAH.” (hadis)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: