Valoarea mamelor

Moralitatea islamică asigură viaţa socială şi personală a tuturor oamenilor şi le arată cum să trăiască cel mai uşor, cel mai mulţumitor şi mai fericiţi. Această moralitate prounceşte dreptate, toleranţă, compasiune, întrajutorare faţă de toţi oamenii indiferent de vârstă, sex sau statut economic. Musulmanii trebuie întotdeauna să caute să respecte această moralitate pe cât de mult posibil. Ei adoptă aceste caracteristici morale superioare deoarece Allah le-a poruncit acest lucru. In consecinţă, statutul social a unei persoane, vârsta, sexul şi alte asemenea caracteristici sunt neimportante pentru ei.
Allah evidenţiează importanţa comportamentului faţă de femei, în special al mamelor. Părinţii se străduiesc să ofere copiilor cea mai bună educaţie, un caracter decent, şi să îi înveţe să trateze pe toţi oameni cum se cuvine. Datorită faptului că fac atâtea sacrificii inclusiv financiare, timp îndelungat, copii sunt obligaţi în schimb să le returneze eforturile şi susţinerea morală cu respect şi supunere. Allah a vorbit despre aceasta responsabilitate în Sfântul Coran:
L-am îndemnat pe om să se poarte cu părinţii săi frumos…”(Surat al-‘Ankabut: 8 )
Noi i-am poruncit omului să le arate bunătate părinţilor săi…”
(Surat al-Ahqaf: 15)
” Spune: “Veniţi să vă citesc ceea ce Domnul vostru v-a oprit [cu adevărat]: Să nu-I asociaţi Lui nimic; să fiţi buni cu părinţii; să nu-I omorâţi pe copiii voştri de teama sărăciei, căci Noi vă vom da cele de trai atât vouă cât şi lor; nu vă apropiaţi de cele ruşinoase, nici cele care se văd, nici cele care sunt ascunse; nu ucideţi sufletul pe care l-a oprit Allah, decât pe drept!”
Acestea vi le-a poruncit [Allah];poate că voi veţi pricepe” (Surat al-An’am: 151

Coranul, de asemenea, ne spune că trebuie să avem un comportament frumos faţă de părinţi şi să evităm aroganţa şi mândria:
Adoraţi-L pe Allah şi nu-I asociaţi Lui nimic! Purtaţi-vă bine cu părinţii, cu rudele, cu orfanii, cu sărmanii, cu vecinul apropiat şi cu vecinul străin, cu tovarăşul de alături, cu călătorul de pe drum şi cu cei stăpâniţi de mâinile voastre drepte, căci Allah nu-i iubeşte pe cel trufaş şi pe cel lăudăros!”(Surat an-Nisa’: 36)
Allah a sfătuit oamenii ca întotdeauna să fie toleranţi, înţelegători, plini de compasiune şi respectuoşi cu părinţii lor. El, de asemenea, le aminteşte cât de mult suferă mamele atunci când dau naştere copiilor şi în creşterea lor. De exemplu:
Noi l-am povăţuit pe om [să facă bine] părinţilor săi, mama lui l-a purtat, [suportând pentru el] slăbiciune după slăbiciune, iar înţărcarea lui a fost după doi ani, [aşadar]: “Adu mulţumire Mie şi părinţilor tăi,căci la Mine este întoarcerea!”(Surah Luqman: 14)
” Noi i-am poruncit omului să le arate bunătate părinţilor săi. Mama sa l-a purtat cu dureri şi l-a născut cu dureri. Purtarea lui şi [până la] înţărcarea lui sunt treizeci de luni. Iar când ajunge în plină putere şi împlineşte patruzeci de ani, zice el: “Doamne, ajută-mă pe mine ca să-Ţi aduc mulţumire pentru binefacerea Ta, cu care Te-ai îndurat de mine şi de părinţii mei, şi să împlinesc o faptă bună care să-Ţi placă! Şi fă ca urmaşii mei să fie oameni buni [evlavioşi]! Eu mă întorc la Tine, căindu-mă, şi eu sunt dintre cei supuşi!” ” (Surat al-Ahqaf: 15)
Fiecare mamă suferă atât de multe luni pentru a da naştere copiilor.
După cum Allah a revelat acesta este un proces destul de greu pentru ea. După această perioadă, ea adoptă o perioadă de devotare şi începe să îşi hrănească şi îngrijească copilul. Allah reaminteşte oamenilor de această realitate şi ne spune că mamele sunt fiinţe foarte speciale. In plus, El sfătuieşte oamenilor să nu uite grija părinţilor faţă de ei şi să aibă un comportament foarte frumos faţă de ei aşa cum şi ei au avut în creşterea lor iar acum ajunşi la bătrâneţe acest serviciu trebuie returnat şi devin dependenţi:
Şi Domnul tău a orânduit să nu-L adoraţi decât pe El şi să vă purtaţi frumos cu părinţii voştri, iar dacă bătrâneţile îi ajung pe unul dintre ei sau pe amândoi lângă tine, nu le ziceţi lor „Of!” şi nu-I certa pe ei, ci spune-le lor vorbe cuviincioase.Şi din îndurare coboară pentru ei aripa smereniei şi îndurării şi spune: „Doamne, fii îndurător cu ei, căci ei m-au crescut [când am fost] mic!” “(Surat al-Isra’: 23-24)
După cum toţi ştim, bătrâneţea înseamnă pierderea puterii fizice, dinamismului, sănătăţii şi energiei. Astfel de oameni devin dependenţi de grija altor persoane, protecţie şi ajutor. Facultăţile lor mentale scad, şi ei se confruntă cu pierderea memoriei şi alte asemenea probleme. Musulmanilor, după cum Allah le cere, se comportă cu părinţii lor cu compasiune, toleranţă, înţelegere şi grijă.
In versetul citat anterior, Allah a revelat musulmanilor cum să se comporte cu părinţii lor vârstnici. După cum se observă, musulmanilor le este interzis să afişeze cea mai mică formă de nerespect faţă de părinţii lor şi Allah le porunceşte să le vorbească frumos şi să se îi trateze cu blândeţe pentru a nu avea nici un motiv de supărare. Astfel, musulmanii sunt foarte înţelegători şi atenţi cu părinţii lor. Ei fac tot posibilul pentru a asigura confortul părinţilor lor şi continuă să îi iubească şi să îi respecte. Având în vedere dificultăţile şi plângerile asociate cu vârsta înaintată, musulmanii încearcă să asigure toate nevoile părinţilor lor înainte ca ei să ceară. Oricare ar fi circumstanţele, ei sunt întotdeauna politicoşi şi darnici. Musulmanii nu asigură numai nevoile spirituale şi psihologice, ci ei le asigura şi pe cele materiale şi financiare. Allah a revelat că părinţii au dreptul la ajutorul financiar al copiilor:
Te întreabă ce să cheltuiască. Spune-le: “Ceea ce cheltuiţi voi din bunuri trebuie să fie pentru părinţi, pentru rude, pentru orfani, sărmani şi drumeţi [nevoiaşi]. Şi orice bine pe care îl faceţi, Allah îl cunoaşte”.”(Surat al-Baqara: 215)

Comportamentul exemplar al Profetului Yusuf (pacea fie asupra sa) faţă de părinţii săi este un exemplu perfect pentru toţi oamenii. El şi-a găzduit părinţii în cea mai respectabilă manieră şi apoi şi-a exprimat mulţumirea şi devotarea faţă de ei aşezându-i pe tron. Allah a revelat comportamentul lui Yusuf (pacea fie asupra sa):
Şi când au intrat la Iosif, i-a primit el pe părinţii săi şi a zis:„Intraţi în Egipt – cu voia lui Allah – în siguranţă!” Şi el i-a ridicat pe părinţii săi pe tron şi au căzut [cu toţii] dinaintea lui, prosternându-se, iar el a zis: „O, tată! Acesta este tâlcul vedeniei mele de odinioară. Domnul meu a făcut-o să fie adevăr şi a fost bun cu mine, căci m-a scos din temniţă, iar pe voi v-a adus din pustietate, după ce Şeitan a iscat pizmă între mine şi fraţii mei. Domnul meu este binevoitor cu ceea ce voieşte. El este Cel Atoateştiutor [şi] Înţelept [Al-‘Alim, Al-Hakim]! “(Surah Yusuf: 99-100)
Coranul a revelat că dreptcredincioşii s-au rugat pentru părinţii lor şi pentru iertarea lui Allah şi milă asupra lor. Din unele versete, se observă că Profeţii au îndeplinit rugăciuni similare. Allah a revelat că Profetul Noe (pacea fie asupra sa) s-a rugat cu părinţii săi:
Doamne! Iartă-mă pe mine şi pe părinţii mei şi pe cel care intră în casa mea cu credinţă, ca şi pe dreptcredincioşi şi pe dreptcredincioase,şi nu le spori nelegiuiţilor decât pierderea!””(Surah Nuh: 28).
Intelegem din Coran ca moralitatea islamică conferă o valoare mare părinţilor. Allah ne spune clar că un asemenea trăsături de caracter sunt importante pentru toţi musulmanii când sunt tineri şi la fel şi când sunt bătrâni. Cu toate astea, în anumite cazuri, dreptcredincioşilor le este cerut să nu îşi asculte părinţii. De exemplu:
Dar dacă se străduiesc pentru ca tu să-Mi faci ca asociat altceva, despre care tu nu ai cunoştinţă, atunci nu te supune lor! Rămâi împreună cu ei în această lume, cu dreptate, dar urmează calea acelora care se întorc către Mine, căci apoi la Mine este întoarcerea şi Eu vă voi vesti ceea ce aţi făcut!” “(Surah Luqman: 15)
Prin acest verset, Allah sfătuieşte musulmanii să nu îşi asculte părinţii dacă ei se întorc împotriva lui Allah şi îşi încurajează copiii să facă acelaşi lucru. Dar totuşi, precum moralitatea islamică ne cere, musulmanii trebuie să îşi respecte părinţii şi trebuie să le îndeplinească dorinţele şi să aibă un comportament frumos faţă de ei.

2 Comments

  1. MARIA said,

    May 27, 2012 at 8:19 pm

    am fost casatorita cu un musulman 22 de ani ,dupa care am ramas vaduva .ne-am respectat reciproc religia eu fiind crestina .am lociut o perioada in tara lui si m-a respectat toata familia si toata lumea .am 2 copii,baieti si amindoi cu acordul sotului au fost botezati crestini.dupa moartea sotului meu unul din baieti casatorit cu o romanca crestina ,a trecut la islam cu sotia de buna voie si nesiliti de nimeni.nu am obiectat absolut nimic respectind decizia lor .toata tineretea de vaduva am sacrificat-o pentru copii mei,muncind peste program sa platesc banci si iar banci .mentionez ca am locuit in romania si sotul meu este inmormintat in romania.am imbatrinit ,am esit la pensie cu o pensie mica cum au toti pensionarii care au mincat cartea cu lingura ca sa ma exprim asa,baiatul cel mic ,musulman a emigrat in olanda cu sotia si cei doi baietasi.printr-o imprejurare nefericita am pierdut o garsoniera in care locuiam.la pensie m-a luat la el in olanda.este bun cu mine respectos ,in schimb nora mea pe care am adorat-o mi-a facut viata un iad cu zeci de jigniri gratuite fara nici un motiv ca sunt de-a dreptul siderata si nu pot intelege.are o prietena romanca casatorita cu un arab ,musulmani habotnici care ii baga in cap, ca sa nu stea cu crestini si copii sa nu-i lase cu mine .s-a ajuns sa-l inebuneasca si pe fiul meu pe care l-am crescut cu dragoste si mari sacrificii ,raminind vaduva de tinara.va rog mult dati-mi un sfat .va multumesc si revin sa vad ce imi raspundeti .DUMNEZEU ESTE UNUL SINGUR PENTRU TOTI PAMINTENII.

  2. Un Musulman said,

    June 17, 2012 at 8:34 am

    Imi pare rau ca treceti prin asa ceva !
    Nu ma simt in masura sa va dau un sfat ,dar ce as face eu ar fi sa aflu cat mai mult despre religia baiatului meu ,cat mai mult insemnand tot ,mai ales partea cu parinti in Islam si partea cu crestinii si atunci as fi pregatit pentru orice nedreptate sau idiotenie indreptata spre mine .IN Islam ,mama ca prioritate vine direct dupa Allah , “Raiul se afla sub picioarele mamei ” spune un hadis (relatare profetica) .Musulmanul are obligatia sa aibe mare grija de parintii sai mai ales de mama sa ,si sa nu le zic lor nici macar “offff” ..Allah Preaînaltul spune în Coranul cel Sfânt: “Şi Domnul tău a orânduit să nu-L adoraţi decât pe El şi să vă purtaţi frumos cu părinţii voştri, iar dacă bătrâneţile îi ajung pe unul dintre ei sau pe amândoi lângă tine, nu le ziceţi lor “Of!” şi nu-i certa pe ei, ci spune-le lor vorbe cuviincioase./ Şi din îndurare coboară pentru ei aripa smereniei şi îndurării şi spune: “Doamne, fii îndurător cu ei, căci ei m-au crescut (când am fost) mic!” (surat El-‘Isra’: 23-24).

    sunt multe hadisuri si versete din Coran ce scot in evidenta buna purtare fata de parinti ,fata de mama ,indiferent de religie atat timp cat parintele nu il impinge la lucruri haram ,sau shirk (politeism)
    Allah sa va binecuvanteze ,calauzesca si sa va dea putere ! si sa nu uitati ca in viata suntem calatori iar copii ,situtia materiala si financiara ,oamenii si necazurile din ea nu sunt decat un test ,un test la bine si la rau .


Leave a Reply

