Care va fi scuza ta in fata lui Allah Preainaltul?

Slavit fie Allah Cel care ne-a creat pentru a fii supusi Lui si a poruncit religia Lui si sharia pentru ca noi sa o urmam ,si Cel care accepta cainta noastra pentru greselile noastre si pentru ceea ce am uitat sau am fost fortati sa facem.

Allah ne-a poruncit sa urmam ferm religia Lui si a spus:

“Ţineţi ceea ce v-am dat cu tărie”(2:63)

Religia este un lucru serios care distinge adevarul de minciuna nu este un lucru de amuzament .Multi oameni nu iau aceste chestiuni in serios sau religia lor in serios si de multe ori ofera scuze puerile.Acestea sunt unele dintre semnele munaafiqoonilor (ipocritilor),care iau religia in batjocura si distractie,si cand sunt mustrati sau sfatuiti sa se indrepte ei vin cu scuze care de fapt sunt mai rau decat pacatul pentru care ofera scuzele respective.

Adesea auzim raspunsuri stranii de la oameni cand cautam sa ii sfatuim sau sa ii confruntam pentru actiunile lor gresite sau pacate. De exemplu:

De ce nu renunti in a mai pacatui?

Traim vremuri dificile si toti actioneaza in felul acesta.

Sau:Nu am fost inca calauzit.

Gluma pe care ai spus-o este o chestiune importanta si batjocoreste islamul.

Intentia mea este una buna si nu am vrut decat o mica distractie.

Cum poti lucra pentru aceasta slujba haram?

Nu gasesc alt service. Vrei sa flamanzesc?

Cum poti strange mana unei femei musulmane care este o straina pentru tine(non mahram)?

Inima mea este pura.


De ce nu iti trezesti copilul la Fajr?

Saracutul ,nu a avut parte de somn destul si trebuie sa mearga la scoala.

Fiica ta a trecut de varsta pubertatii si inca poarta haine stramte,de ce nu o inveti despre frumusetea hijabului?

Este inca tanara.Mai tarziu ii voi spune sa poarte hijab.

Poarta hijabul Islamic corect!

Nu imi sta bine. Ce vor spune oamenii despre mine?Nu pot respira bine.


Ai frica de Allah si nu purta abaye care este exagerat de colorata si stralucitoare.

Decat acestea sunt disponibile in magazine.

De ce nu te rogi in moschee?

Vocea imamului este deranjanta si acolo sunt prea multe mirosuri neplacute.

De ce iti razi barba fratele meu musulman?

Pentru ca nu imi sta bine .

Acesti oameni gasesc scuze una dupa alta pentru pacate majore si minore,pentru a evita a se simti vinovati si de a evita sfaturile oamenilor sincere. Pentru a afla mai multe reguli pentru aceasta chestiune si pentru a invata mai multe despre acest fenomen periculos ,vom apela la Cartea lui Allah si la Sunnah Profetului pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa si la afirmatiile unor savanti.

1)Unele dintre incidentele scuzelor false la care se face referire in Coran

Allah a mentionat in Cartea Sa unele exemple de scuze false ,multe dintre ele facute de munaafiqoon cum ar fii scuzele lor de a esua in a indeplini datoriile obligatorii cum ar fii lupta pe calea lui Allah si alte datorii.

Se vor dezviniovăti fată de voi, când vă veti intoarece la ei. Spune: “Nu vă dezvinovătiti, căci noi nu vă dăm crezare! Allah ne-a prevenit despre vestile voastre”. Si vor vedea Allah si Trimisul Său fapta voastră. “(9:94)

Ibn Kathir ,Allah sa aiba mila de el,a spus:

Aici Allah afirma ca atunci cand musulmanii s-au intors la Madina,munaafiqoonii gaseau scuze:” “Nu vă dezvinovătiti, căci noi nu vă dăm crezare!” inseamna ca noi nu le vom accepta ca un adevar.” Allah ne-a prevenit despre vestile voastre” inseamna ,Allah déjà ne-a spus despre voi.” Si vor vedea Allah si Trimisul Său fapta voastră.”,inseamna ca actiunile voastre vor fii facute cunoscute intregii lumi. ” Apoi veti fi adusi inapoi la Cel care le tie pe cele nevăzute ca si pe cele văzute si El vă va este cele ce le-ati făcut.”,inseamna ca El va va aduce la cunostiinta faptele voastre atat bune cat si rele si veti fii recompensati pe masura.

Ka’b ibn Maalik ,Allah sa fie multumit de el a explicat ceea se s-a intamplat cand a ramas in urma in Campania de la Tabook.El a spus:

“Cand am auzit ca (Profetul se intorcea de la Tabook) ,m-am simtit plin de remuscari si am inceput sa ma gandesc la o minciuna pe care sa o spun pentru a scapa de supararea lui si m-am consultat cu unele dintre rudele mele si le-am cerut sfatul.Dar cand am auzit ca Profetul lui Allah abordabil,gandurile de falsitate m-au lasat si am stiut ca niciodata nu voi izbandi mintind si am rezolvat problema spunand adevarul.

Dimineata Profetul a intrat in Madina si oricand se intorcea din calatorii intotdeauna mergea la moschee mai intai.Astfel s-a rugat doua raka acolo si apoi s-a asezat pentru a astepta oamenii.Cand a facut acest lucru,cei care au stat in urma lui au inceput sa gaseasca scuze ,facand juraminte.Sunt in jur de 80 de astfel de oameni .Profetul lui Allah pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa a acceptat declaratiile lor publice si juramintele lor si s-a rugat pentru iertarea lor.Apoi am venit la el si l-am intampinat cu Salam si a zambit ca o persoana care zambeste deasupra supararii si apoi a spus:”Vino aici.” Astfel m-am asezat langa el.M-a intrebat:Ce te-a tinut in urma?Nu ai cumparat un animal de calarit?Am spus:”Ba da.Jur pe Allah daca as fii stat cu oricine alt cineva din aceasta lume as cauta sa scap din aceasta situatie cautand tot felul de scuze .Dar jur pe Allah,stiu ca daca iti voi spune o minciuna pe care o vei accepta,apoi voi castiga mania lui Allah.Dar daca iti voi spune adevarul care te va supara sper ca Allah ma va ierta.Jur pe Allah nu am nici o scuza. Nu am fost nici mai puternic nici mai bogat pentru ca am stat in urma.”Profetul lui Allah pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa a spus: “In ceea ce priveste acest lucru a spus adevarul.Ridica-te (si asteapta) pana cand Allah se decide in privinta ta.”Astfel m-am ridicaty si unii barbate din Banu Salimah s-au ridicat si m-au urmat spunand:”Jur pe Allah nu te stim sa fii comis vreun pacat inainte de acesta.Cum este posibil ca tu nu poti oferi scuze Profetului asa cum altii care au stat in urma au facut?Ar fii fost sufficient daca Profetul lui Allah ar fii cerut iertare pentru tine pentru pacatul tau.”Jur pe Allah s-au tinut de mine pana in momentul in care mi-as fii dorit sa ma intorc sis a caut scuze pentru mine.Apoi i-am intrebat:Mai este altcineva intr-o situatie similara cu a mea?Ei au spus:”Da,mai sunt doi barbate care au spus lucruri similar cu ale tale si au primit acelasi raspuns”.Am spus:”Cine sunt ei?”Ei mi-au raspuns:”Muraarah ibn al Rabee” al Amri si Hilaal ibn Umayyah al Waaqifi. Ei mi-au spus numele a doi barbate drepti care au fost prezenti la Al Badr si care au caractere exemplare.Am ramas fara cuvinte cand mi i-au mentionat.”(Relatat de Al Bukhari in Sahih)

Cand Allah a mentionat pe cei care minteau pe Profetul Muhammad pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa pentru ca ramaneau in urma,El a mentionat pe ei in cel mai rau mod in care ei ar fii putut vreodata fii mentionati:

Se vor dezviniovăti fată de voi, când vă veti intoarece la ei. Spune: “Nu vă dezvinovătiti, căci noi nu vă dăm crezare! Allah ne-a prevenit despre vestile voastre”. Si vor vedea Allah si Trimisul Său fapta voastră. “(9:94)

2.Allah a spus:

Si când au zis o parte dintre ei:(23) „O, voi, popor din Yathrib!(24)Nu este loc pentru voi!(25) Deci întoarceti-vã!”(26Si au cerut atunci un grup dintre ei îngãduinta Profetului, zicând: „Casele noastre sunt fãrã apãrare!”, în vreme ce ele nu erau fãrã apãrare, iar ei voiau numai sã fugã”(33:13)

Aceasta este scuza pe care munaafiqoni obisnuiau sa o foloseasca cand vroiau sa ramana in urma in Campania de la Al Ahzaab si sa se intoarca la casele lor,sustinand ca ele ar fii neprotejate. Scuza lor era inacceptabila pentru ca ei nu vroiau de fapt sa isi apere casele;ceea ce vroiau de fapt era sa fuga.

Si Allah a spus: în vreme ce ele nu erau fãrã apãrare, iar ei voiau numai sã fugã”

au cerut atunci un grup dintre ei îngãduinta Profetului,”.A fost relatat de Ibn Abbaas,Allah sa fie multumit de el,ca ei au spus:”Ne este teama ca si casele noastre sa fie jefuite”.Acest lucru a fost sustinut de mai mult de un savant.Obisnuiau sa se scuze pentru a se intoarce la casele lor sustinand ca ele sunt fara aparare ,adica nu exista nimic care sa le protejeze de dusmanii lor si se temeau ca inamicii lor le-ar fii atacat casele.Allah a spus-interpretarea intelesului:

în vreme ce ele nu erau fãrã apãrare,”-aceasta este ceea ce ei au pretins.” iar ei voiau numai sã fugã”,adica sa fuga din batalie.
[Tafsir Ibn Kathir]

3.Allah a spus:

Printre ei sunt unii care zic: “Ingaduieste-mi mie si nu ma duce pe mine in ispita!” Si oare nu in ispita au cazut ei? Si Gheen ii va cuprinde pe cei necredinciosi!”(9:49)


Ibn Kathir Allah sa aiba mila asupra sa a spus:Allah a spus,si printre cei munafiqeen sunt cei care vor spune:O Muhammad,ingaduieste-mi mie sa stau in urma si nu ma duce in ispita facandu-ma sa ma duc (la lupta) cu tine,datorita femeilor tinere din Romans.Allah a spus-interpretarea intelesului:”
Si oare nu in ispita au cazut ei?”inseamnand caei au cazut prada ispitei (fitnah) spunand aceste lucruri.Muhammad ibn Ishaaq a relatat ca Az-Zuhri, Yazeed ibn Roomaan, ‘Abd-Allah ibn Abi Bakr, ‘Aasim ibn Qutaadah si altii au spus:Intr-o zi,cand el se pregatea sa plece(sa lupte impotriva romanilor) Profetul lui Allah a spus lui Al-Jadd ibn Qays ,fratele lui Bani Salimah”O Jadd,ce parere ai despre plecarea ta pentru a lupta cu Bani’l Asfar(romanii)? ” El a raspuns:”O Profet a lui Allah,imi vei ingadui sa raman in urma si sa nu fiu expus ispitei(fitnah)?Pentru ca jur pe Allah,printre oamenii mei nu este nici un barbat care sa fie mai tentat la femei decat sunt eu si imi e teama ca daca vad femeile din Bani’l Asfar nu ma voi putea controla”.Profetul lui Allah s-a indepartat de el si a spus:”Iti ingadui sa ramai in urma”. Apoi in privinta vorbelor lui al Jadd ibn Qays au fost revelate urmatoarele –interpretarea intelesului:

Printre ei sunt unii care zic: “Ingaduieste-mi mie (sa fiu exclus din jihad)si nu ma duce pe mine in ispita!”-pentru ca el se teme de ispita femeilor din Bani’l Asfar.Dar nu este acesta adevarul.Ispita in care el a cazut stand in spatele companiei Profetului lui Allah pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa si preferand viata sa in fata vietii Profetului pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa este o incercare mare.” Si oare nu in ispita au cazut ei? Si Gheen ii va cuprinde pe cei necredinciosi!”(9:49)inseamna ca ei nu sunt apti de a gasi o modalitate sau o alta cale de a scapa.

4.Allah de asemenea ne spune despre scuzele munafiqeenilor –interpretarea intelesului:

“Iar dacă-I intrebi, atunci zic ei: “Noi vorbeam intraolaltă şi glumeam!” Spune: “Ba voi luati in derâdere pe Allah şi semnele Sale şi pe Trimisul Lui?!”Nu vă dezvinovătiti. Voi v-ati făcut necredicioşi după ce ati fost credincioşi. Iar dacăNoi iertăm o parte dintre voi, totuşi pedepsim o [altă] parte, pentru că ei sunt mari nelegiuiţi!”(9:65-66)

Ibn Al Qayyim,Allah sa fie multumit de el a spus:

Daca o persoana rosteste cuvantul kufr sau divort(talaaq) in gluma,sotia lui este considerate divortata de el si el este considerat kaafir,chiar daca numai glumea,pentru ca atunci cand a rostit asta a vrut sa spuna.Fatpul ca el glumea nu are nici o scuza.Nu se compara cu cazul in care o persoana este fortata sa spuna ceva sau greseste,sau uita –toate acestea fiind scuzabile. O persoana care este fortata sa spuna ceva este scuzata si ceea ce a spus poate fii considerat permis,dar cand cineva glumeste nu ii este permis sa rosteasca in gluma cuvintele kufr sau divort.Cand a rostit aceste cuvinte a vrut sa spuna aceste cuvinte si nu poate sustine ca el a fost fortat sau ca a facut o greseala ca acele cuvinte i-au iesit din uitare sau ignorant.

Allah si Profetul Lui nu accepta glumele ca si scuza care va sterge pedeapsa;intr-adevar cel care glumeste isi merita pedeapsa.Nu vezi ca Allah accepta scuza unei persoane care este obligate sa rosteasca cuvinte de kufr daca inima sa este plina de credinta adevarata,dar El nu accepta nici o scuza de la cel care glumeste.Contrar,El spune-interpretarea intelesului:

“Iar dacă-I intrebi, atunci zic ei: “Noi vorbeam intraolaltă şi glumeam!” Spune: “Ba voi luati in derâdere pe Allah şi semnele Sale şi pe Trimisul Lui?!”Nu vă dezvinovătiti. Voi v-ati făcut necredicioşi după ce ati fost credincioşi. Iar dacăNoi iertăm o parte dintre voi, totuşi pedepsim o [altă] parte, pentru că ei sunt mari nelegiuiţi!”(9:65-66)

Spunem tuturor ereticilor si ipocritilor care propaga kufr si clar fac declaratii de kufr in cuvinte de fictiune sau articole jurnalistice sau versuri lirice ,apoi se scuza ca nu a intentinat sa insulte simbolurile religioase sau lucrurile pe care islamul le pastreaza sacre sau personalitatea Profetului Muhammad pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa ,spunem acestor munaafiqen in fiecare loc si timp: “Nu vă dezvinovătiti, căci noi nu vă dăm crezare!”(9:94)-interpretarea intelesului.Le spunem lor :asteptati pana cand Ziua va veni sic and vi se va spune:

O, voi necredinciosilor! Nu va dezvinovatiti în Ziua aceea, caci voi veti fi rasplatiti dupa cele pe care le-ati savarsit!”(66:7)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: